Ce mâncăm pentru a avea o piele sănătoasă

Am vorbit despre impactul radicalilor liberi asupra pielii, radicali liberi produşi de soare, poluare, fum, oxigen, etc şi am spus că pentru a avea o piele cât mai sănătoasă şi mai tânără, este nevoie să reducem acest impact negativ cu ajutorul antioxidanţilor. Aşa cum este important pentru piele să aplicăm antioxidanţi local, tot aşa este important pentru fiecare celulă din corp, inclusiv pentru celulele pielii, să consumăm alimente bogate în antioxidanţi.

Cele mai sănătoase produse alimentare care conţin antioxidanţi sunt, după cum bine ştiţi, fructele şi legumele, cât mai crude. Pielea poate beneficia foarte mult de ajutorul antioxidanţilor, de exemplu atunci când mâncaţi un avocado, faţă de atunci când îl aplicaţi pe faţă într-o mască. E valabilă regula pentru orice fruct sau legumă.

Există mitul că ciocolata sau mâncarea grasă pot agrava sau cauza acneea. În domeniul medical însă, acest lucru nu este confirmat şi nu a făcut nimeni un studiu cu subiectul respectiv, deoarece nu are nici o bază ştiinţifică. S-au făcut însă studii care arată că preparatele cu potenţial mare alergic pot provoca erupţii pustuloase acneice, de exemplu preparatele care conţin mult iod, cum ar fi fructele de mare (scoici, moluşte, creveţi, etc). Această afirmaţie este încă controversată, se consideră că studiile nu sunt concludente.

În ultimul timp s-au făcut mai multe teste şi s-a ajuns la concluzia că laptele, în special laptele cu concentraţie mică de grăsime, poate mări riscul de a dezvolta acnee pe piele. La fel de multe dovezi sunt şi asupra faptului că o dietă bogată în carbohidraţi, care pot creşte indicele glicemic, poate produce acnee. Aceşti carbohidraţi sunt: cerealele rafinate, pâinea albă, gogoşile, biscuiţii, prăjiturile, băuturile acidulate, cipsurile, pastele făinoase, siropurile din dulceaţa, etc.

În general, o alimentaţie sănătoasă şi un stil de viaţă care să includă mişcare sunt ceea ce corpul şi pielea noastră au nevoie pentru a ne menţine cât mai mult timp tineri şi sănătoşi.

Bibliografie
Molecular Nutrition and Food Research
Dermatologic Therapy
Journal of the American Academy of Dermatology
Dermatology Online Journal

16 comentarii

Scrie un comentariu
  • Confirm:dupa ce am scos laptele din alimentatie,am avut mult mai putine episoade acneice.
    Pe un site al unei reviste din Uk,am gasit o lista cu 20 alimente benefice tenului acneic,enumerez cateva:apa(2l pe zi),ceaiul de brusture,de urzica,brocoli,varza creata(kale in engl.),sfecla rosie(si dr.Oz o lauda f.tare),anghinarea,germenii de lucerna,laptele de ovaz.Mi-am bagat in alimentatie timp de o luna cel putin 2 produse din dieta zilnic si am avut rezultate f.bune.Recordul de 2luni fara nici un cos.

  • Wow, un nou look, asa…rosu! Oricum arata foarte bine. Tin sa spun ca te urmaresc de ceva timp si imi plac la nebunie articolele tale, pentru ca sunt tare la obiect si sunt raspunsuri la intrebari pe care mi le pun uneori cand ma uit in oglinda. Eu am un ten cu probleme si sunt indecisa daca e un soi de acnee sau nu, cert este ca probleme au inceput acum…cand sunt departe de pubertate dar asta e. Indur cu stoicism si lupt pentru un ten mai frumos. Pentru ca, dincolo de orice machiaj reusit frumusetea este data tot de perfectiunea tenului.
    Cred ca prin blogul tau ai reusit sa schimbi multe din obiceiurile proaste ale cititoarelor tale, care se rasfrang asupra tenului. Eu, una cel putin sunt mult mai atenta la continutul produselor si nu ma mai las atrasa in cursa intinsa de reclame si pentru asta am sa-ti multumesc doar tie!
    Merci!

  • Confirm si eu faptul ca cerealele rafinate pot afecta pielea. Pana la 20 de ani nu am consumat decat alimente integrale, naturale si sanatoase, cat locuiam la parinti. Pielea mea era fara cusur, niciun cos. Dupa 1 an dupa ce am inceput sa nu mai controlez ce mancam, a inceput cosmarul de care nu am scapat oricate regimuri de detoxifiere am tinut.

  • Vin si eu sa iti sustin afirmatiile. Preparatele low-fat, grasimile hidrogenate si carbohidratii nu sunt atat de benefice pe cat incearca media sa le propage (vezi reclamele la margarina, produse light, cereale samd). O dieta sanatoasa cu lactate cat mai naturale, legume si fructe locale (nu „coapte” pe vapor), fara bauturi carbogazoase, alcool si cat mai putine preparate modificate (pastele fainoase, produsele de panificatie in general) ne ajuta sa ne imbunatatim starea generala de sanatate, tonusul, iar asta se va vedea si pe tenul nostru.

  • Pot confirma si eu. Am avut o perioada in care am facut exces de toate mancarurile nesanatoase, paste, dulciuri, napolitane, gogosi, alimentatia aproape 90% carbohidrati. Lasand la o parte soldurile, burta unde in mod evident s-au vazut efectele, imi aparusera si o gramada de cosuri in barbie, si pe masura ce un cos se usca si disparea, aparea altul. Nici macar in adolescenta nu am avut parte de cosuri, asa ca nu putea fi decat de la alimentatie, mai ales ca au disparut ca prin magie indata ce am inceput o dieta low carb, si nu au mai aparut niciodata.

  • votez pentru scoaterea laptelui din alimentatia adultului :). Nu doar datorita faptului ca nu mai avem suficienta lactaza pentru a digera toata lactoza (singurul lapte care ar putea fi consumat fara mai probleme ar fi cel de capra, din ce am citit), dar cu mana pe inima pot sa confirm ca de cand am incetat sa mai beau, si problemele tenului au inceput sa dispara. Acneea in principal. Evident, combinat si cu o rutina de ingrijire adecvata. Eu alaptez, din adolescenta ma stiu ca o persoana cu un ten foarte gras, asa ca nu am sperante foarte mari sa reduc productia de sebum, daca este generata de profilul meu hormonal . Insa, cu ajutorul sfaturilor talel, am reusit sa imi ameliorez alte aspecte . Si am invatat sa evit orice potential iritant, ca oricum rau nu are cum sa fie 🙂

    Asa ca, chiar daca viata agitata nu ne ajuta sa mancam corect si colorat (in sensul semafor – sa avem in dieta zilnica legume in culorile semaforului), macar daca am evita laptele tot ar fi ceva.

    Am inteles ca singurele lactate care nu pun probleme ar fi cele fermentate. Nu am gasit o referire in ceea ce priveste aspectul tenului si iaurtul sau kefirul consumate intern (le ador), poate ai tu detalii?

    • Buna Simona,
      Iaurturile si kefirul (naturale) care contin prebiotice si probiotice sunt benefice pentru ten atunci cand sunt consumate ca si alimente. E valabil pentru toate alimentele care contin prebiotice si probiotice.

  • O prietena draga mie se confrunta din adolescenta cu o acnee destul de severa. A mers la un dermatolog, care dupa ce i-a facut teste topice si analize interne i-a spus ca la tipul sau de acnee (care cica ar fii genetica) consumul de lapte dulce nu este recomandat (dar putea consuma branza, iaurt, unt, etc). Bineinteles i-a prescris tratament topic si intern si acum nu mai are probleme. Insa acelasi dematolog dupa aceleasi teste nu i-a facut nicio recomndare referitoare la dieta unei alte prietene care a mers la consult pentru acnee (nici aceasta din urma nu mai are probleme acum). Deci se pare ca depinde mult si de ceea ce iti cauzeaza acneea in primul rand.

    • Buna Sandra,
      Sigur. Acneea cauzata de nivel mare de testosteron nu are legatura cu alimentatia. Determinarea corecta a cauzei acneei este foarte importanta.
      Laptele este un ingredient pe care organismul nostru nu il digera foarte bine, la fel se intampla cu toate lactatele fermentate.

  • Buna!
    Of saracul lapte, nimeni nu-l mai vrea :)). Nu stiu ce sa mai cred despre dieta… dieta e plina de ‘nu’: nu lapte, nu dulce, nu tigari… dar pana la urma am renuntat si eu la tot ce mancam si am ajuns la anemie, oboseala fizica si intelectuala. Intrebarea mea este daca exista documente studiate cu informatii despre cum sa manaci sanatos ( cum sa combina alimentele, cu ce se inlocuiesc cele nocive, cum se gateste sanatos…) si nu despre ce sa nu faci in alimentatie. Nutritionistul e o solutie, dar am mai dat bani ca sa imi spuna sa nu mananc friptura si cartofi prajiti ceea ce stiam si eu.

    • Buna Ancuta,
      Da, exista. Poti incepe cu Studiul China, acolo vei citi foarte multe informatii despre proteinele animale.
      Despre gatitul sanatos parerile sunt impartite. Alimentatia raw este preferata de multi medici. Din nefericire nu sunt multi nutritionisti care sa te poata indruma si sa iti poata raspunda la toate intrebarile tale, dar tu ai nevoie de un nutritionist pe care sper sa il gasesti. Alimentele care nu fac bine organismului se inlocuiesc cu multe legume, fructe, seminte, nuci (aici intra toate categoriile de nuci, inclusiv migdale, fistic), uleiuri vegetale, etc.
      Laptele de soia este foarte bun.

  • Am banuit eu:) ma bate gandul in ultima vreme sa renunt la carne. Am avut cateva zile in care am consumat peste la pranz si parca, parca am simtit ca imi era mai bine. Asa ca as vrea sa fac un experiment de vreo doua saptamani, sa vedem ce iese.
    Astept cu nerabdare numarul de telefon promis pe sapt. viitoare!
    Numai bine, Corina. Sunteti minunata!

  • Bună corina… Sunt foarte slaba .. De un an incerc să ma ingras…. Dar am incetat să consum tot ce contine zahar … Vreau să te intreb dacă nu sti cum să mă ingraș ,zaharu are legatura cu acnea? Mă ingras doar la fată

    • Denisa,
      Iti recomand sa iei legatura cu un nutritionist si sa iti faci analize. Nu manca zahar, in corpul nostru zaharul genereaza procesul de glicare prin care anumite proteine ale pielii sunt distruse.



Te rog să citești cu atenție articolele de pe acest blog și comentariile (folosește motorul de căutare din partea dreapta, sus), pentru majoritatea întrebărilor tale există deja un răspuns scris. Te rog să îmi scrii așa cum ți-ai scrie ție (reclamele, sfaturile impertinente și altele de genul nu vor fi aprobate).

Comentariul tău va fi aprobat atunci când voi avea răspunsul potrivit întrebării tale și timpul necesar pentru a-l scrie. Din lipsa de timp nu voi răspunde întrebărilor care cer analiza listei de ingrediente a produselor cosmetice.

Pentru recomandări și întrebări despre produsele Paula's Choice te rog scrie mail la info@paulaschoice.ro.

Mulțumesc pentru înțelegere. Multă sănătate!

Scrie un comentariu

Toate drepturile asupra conținutului sunt rezervate Pasagera.ro. Reproducerea informațiilor de pe site este strict interzisă și pedepsită conform legii drepturilor de autor.